Thursday, March 27, 2008

Mati hidup semula

Bengkel pengurusan jenazah...adalah projek dibawah kelolaan biro aku....Alhamdulillah...berjalan lancar...(sbb ade model jenazah yang cun....hehehehe).....



Ini ialah ganbar kerande untuk mayat ..... sib baik aku tak diletakkan dalam ni... kalau tak mmg macam nak kene g tanam terus.... Ya Allah jgn....amalan tak cukup g....

Ini lak bahagian dalam kerande....inilah rumah persinggahan kita sebelum ke rumah kekal (liang lahad)

Yang warne biru tu palong...tempat mandi mayat...aku da baring dalam tu...nak tau rase cam ne...meh lah test baring.....best!!!....

Bahan2 untuk mandikan mayat....tak tau nak terang camne...tgk je lah gamba tu...


Proses mengapankan aku bermule....jeng...jeng...jeng.

wah... mayat tersenyum lah....org kata mayat senyum..Mati dlm iman...Betul ke?Cukup kukuh kah Iman aku?

Pandangan aku dari dekat....mmg sebijik cam mayat .....heheheh

Kepala mayat yang da siap di kapan....


Kaki mayat yang siap di ikat.....Time ni mmg geram...kengkawan aku nak tainggalkan aku tanpa bukak ikatan ni....kalo dorang wat betul2 mmg aku dtg melompat2 masuk bilik dorang.....heheheh...


DENGAN PANTAS AKU BANGUN...kelegaan....


Selesailah tugasan sbg model jenazah pada hari ni. Memang amat menyeramkan. Tapi pengalaman yg mendebarkan. Ni gambar2 aku jd MODEL jenazah. Aku lum mati lagi tau...


Selesailah tugasan....

5 comments:

Anonymous said...

e'eh..dia senyum la..
mati dalam iman..alhmdllh..

Anonymous said...

salam...hmm..cian adik aku sorang ni yek jad mayat..tap takpelah untuk pengalaman.semoga dapat pengajaran..tap y pelik nya knp tak masuk kan dalam keranda tu..dar apee y aku tgk kernda tu macam kecik je..tak muat kot..adik aku ni besar jgk la org nyee.huhuhuuh...satu lag klu keranda tu diangkat mgkin ratusan kawan2 die kena tolong kot..bukan sebab lain..tapi berat badan y terlebih..uhhuhu.jangan keranda tu pecah kat bawah mase diangkat sudah la..tergolek lak mayat tu..ini lah realitinye..hihihih.alhmdllh mati dalam iman nmpaknye.senyum sokmo..semoga kita dimatikan dalam husnul khotimah dan bukan suul khotimah..bnyak2 doa ye..slpas solat.aminnnnnnnnnnn....

Anonymous said...

bab keranda x muat tu sy sokong..
bab keranda pecah tu pn sy sokong jgk..
patut la awak x masuk dalam keranda tu..ngeh3.

ummi said...

mmg kurang asam Along aku nih...
ciap ade org support lagi...
ini tidak adil!!!!!
Takmo kawan...
Waaaa.....uwaaaaaaaaaa

Anonymous said...

hahahaha 2 la psl